Tips om te beginnen met LinkedIn stories

Waardevolle content maken is alles behalve gemakkelijk, in dit artikel zoom ik in op Instagram stories, hoe kan je deze nieuwe functie op de juiste manier inzetten? Én is het een functie die echt toegevoegde waarde biedt?

Ik begin gelijk met mijn eerlijke mening, LinkedIn is voor mij een omgeving waarin ik zakelijke berichten voorbij zie komen van mijn connecties, netwerk, felicitaties uitdeel op nieuwe functies, successen, groei en eerlijke verhalen. Maar, met de komst van LinkedIn stories spotte ik Tik Tok filmpjes, uitjes met de kids, privé verhalen en zonsondergangen. Heel leuk, maar LinkedIn waardig? Als je het mij vraagt niet. Laten we LinkedIn gebruiken om je te laten inspireren, je kennis te delen en elkaar te helpen groeien.

Sceptisch genoeg geweest, wat zijn de voordelen aan deze nieuwe feature en hoe kan je deze maximaal gaan benutten? Want eerlijk is eerlijk, social media kan een ieder een boost geven aan zijn of haar business en met de juiste posts een groot bereik opleveren, daarnaast wordt er nog niet heel volop gebruik gemaakt van stories, de kans dat jouw bericht gezien wordt is er groot.

Denk na voor je iets deelt!

  1. Bepaal jouw doel en strategie
  2. Focus je op je ideale volger
  3. Werk met vaste rubrieken en formats
  4. Werk met een contentkalender
  5. Zoek de juiste personen om interessante content mee te maken
  6. Ga op zoek naar interactie

Je ideale volger

Jouw netwerk bestaat hoogstwaarschijnlijk uit collega’s, ex- klasgenootjes, experts uit je branche, klanten, vrienden, potentiële klanten of wellicht potentiële werkgevers. Het is onmogelijk om content te maken die al deze groepen aanspreken, en dat moet je doel ook niet zijn. Bedenk van te voren wie je wil bereiken en met welke boodschap, ga daarna gericht content creëren voor deze doelgroep.

Verleg je focus niet op je bestaande netwerk maar op op je ideale volger.

Werk met vaste formats

Ga voor herkenbaarheid en rust in je content. Door te werken met vaste formats gaan mensen je herkennen en weet jij content wise ook waar je aan moet werken, maar ook kan je gaan meten wat wel én niet goed werkt. Vergeet niet de juiste combinatie te maken van beeld en video’s, al deze content kan uiteraard van te voren opgenomen worden om op een later tijdstip te posten. Maak hiervoor gebruik van je contentkalender! Overzicht en duidelijkheid zijn de basis elementen voor structuur en continuïteit.

Ga voor interactie!

Stories verbindt en laat je dichter bij je doelgroep komen, als contentmaker of ondernemer wil je niet enkel zenden, je wil graag het gesprek aan gaan met je volgers en uitvinden wat hen bezighoudt en waar hun interesses liggen. Helaas kan je via je stories op LinkedIn nog geen polletjes maken, vragen stellen of quizzen toepassen, wel kan je gebruik maken van de optie om contact op te nemen of om een download.

Ik wens je veel succes met jouw aanpak van de LinkedIn stories en hoe deze functie in de toekomst zijn weg zal vinden als marketing onderdeel op jouw contentkalender!

Dit bericht is gepost in Blog. Bookmark de link.